[tłumaczenie] Poradnik wizualizacji Chupiego

Nie potrafisz nic zobaczyć?


Następująca metoda powinna pomóc w wizualizacji zarówno z oczami otwartymi jak i zamkniętymi. Ja używamy obydwu, ale preferuję wizualizowanie z zamkniętymi oczami, ponieważ mniej rzeczy mnie wtedy rozprasza. Bądź świadom że nawet mi często nie wszystko się udaje, ale treść tego poradniki ogólnie powinna działać. Wizualizacja może nie być dobrej jakości, ale jest znacznie lepsza niż ciemność. Ten przewodnik jest TL;DR (ang. too long; didn’t read), wybaczcie.
Ten przewodnik mówi o widzeniu rzeczy oczami wyobraźni. Dopóki nie wyćwiczysz nakładania nie zobaczysz nic wizualnie. Uzyskasz coś co powinno być trochę jak widzenie. Najlepszym opisem jaki potrafię wymyślić jest scena wydzielona z twojej wizji. Coś jak to co widzisz gdy przypominasz sobie jakieś bardzo żywe wspomnienia – wyobrażasz sobie je w pełnym kolorze z wieloma detalami, ale twoja prawdziwa wizja zawsze nadpisuje to, szczególnie jeśli coś cię rozprasza. Dlatego zamknięte oczy/idealnie ciemny pokój najlepiej nadają się do wizualizacji. Pomaga to pozbyć się obrazów i bodźców z zewnątrz. Gdy nakładasz pozwalasz takim samym wyobrażonym obrazom nadpisać części twojej prawdziwej wizji.

Po pierwsze, największym problemem jaki widzę jest próba sprawienia by obraz pojawił się na powiekach. Jeśli robisz coś takiego, zaprzestań tego. Skup się zamiast tego na oczach wyobraźni, gdzie wyobrażasz sobie rzeczy tak jak wtedy gdy myślisz obrazami, czytasz barwne opisy etc. Nauka przenoszenia skupienia z prawdziwej wizji na oczy umysłu może być trudne i dla mnie taka było.

Przede wszystkim spróbuj się zrelaksować. Myślenie o byciu gdzieś szczęśliwym – niekoniecznie widzeniu czegoś – może pomóc ci się zrelaksować. Posłuchaj delikatnej muzyki, thrash metalu, dudnień różnicowych, tonów od Fede, czegokolwiek co pomoże ci się zrelaksować. Jeśli potrafisz, wejdź w trans, ale to temat na inny poradnik. po prostu się zrelaksuj.. albo nie rób tego. Czasami możesz uzyskać niesamowitą wizualizację podczas czuwania.

Jeśli metoda z zamkniętymi oczami nie pomaga, spróbuj z otwartymi oczami, co jest tym samym co daydreaming. Czymś pośrodku jest utrzymywanie oczu otwartych, ale przesłoniętych przepaską albo siedzenie w zupełnie zaciemnionym pomieszczeniu.
Widzisz jakąś aktywność na powiekach, e.g szum lub plamy? Uważam, że jest to rozpraszające i sprawia że trudniej się skupić na wizualizacji zamiast patrzenia na nie. Zwykle zrelaksowanie i nie naciskanie oczu pozwala się tego pozbyć, ponieważ wtedy mięśnie wokół oczu nie naciskają na nie i nie wywołują plam. Jeśli nie możesz z nimi żyć i nie możesz się ich pozbyć spróbuj zmienić poziom światła w pokoju. Zupełna ciemność nie zawsze jest najlepsza. Średniego natężenia światło może spowodować równomierną pomarańczową powierzchnię w całym polu widzenia, z bardzo małą ilością szumów i plam.

Jak to jest gdy próbujesz coś sobie wyobrazić, nie ważne czy z otwartymi czy zamkniętymi oczami? Możesz przynajmniej uzyskać uczucie tego co gdzie jest w twoim wyobrażeniu, ale nie możesz tego zobaczyć? Jeśli tak, być może potrzebujesz czegoś by przywiązać uwagę do wyobrażenia. Jeśli nawet nie wiesz co gdzie jest albo jak może to wyglądać zwróć więcej uwagi na opisywanie tego co chcesz zobaczyć słowami.
Wyobraź sobie coś niezwykle barwnego z mnóstwem kolorów i poruszającego się przynajmniej trochę. Duży kontrast również jest dobry. Miejsca które są dla ciebie znajome też mogą zadziałać. Czasami używam mojego domu z dzieciństwa lub plaży z naprawdę przesadzonymi kolorami. Spróbuj opisać to co chcesz sobie wyobrazić za pomocą słów i użyć tyle zmysłów ile możesz, szczególnie zmysł zapachu i słuchu. Spróbuj sobie wyobrazić jak działają cienie i poruszaj naokoło jakimś źródłem światła aby widzieć jak się zmieniają. Jeśli wyobrażasz sobie jakieś pomieszczenie wyobraź sobie włączanie światła. Jeśli jest to miejsce na zewnątrz upewnij się że jest tam słońce lub księżyc. Możesz również stworzyć małą latarkę w swojej dłoni. Możesz tego użyć by oświetlić obiekt który chcesz zbadać z każdej strony i swobodnie poruszać światłem i cieniem wokół niego. (Spójrz niżej dla bardziej szczegółowego przykładu.)
Czasami udaje mi się wyobrazić zupełnie czarny a następnie biały na zmianę stroboskop. Celem są nagłe zmiany i tyle kontrastu ile się da. Realistyczne sceny zwykle działają najlepiej ponieważ używają więcej zmysłów.

Gdy uda ci się uzyskać dobrą jakość musisz ją utrzymać. Jeśli to co widzisz jest wystarczająco interesujące dla ciebie może to być łatwe. Jeśli to co widzisz nieustannie znika, może to być spowodowane myślami typu “yay, widzę coś!”, które sprawiają że przestajesz się na tym skupiać. nie skupiaj się na widzeniu rzeczy; skup się na rzeczach które próbujesz zobaczyć. Gdy zaczynasz je widzieć, nie rób nic innego i nie myśl o niczym innym. Po prostu skupiaj się na tym co sobie wyobrażasz i kontynuuj.

Jeśli widzisz coś przez chwilę a potem to powoli znika aż w końcu ponownie patrzysz się na swoje powieki znaczy to że straciłeś koncentrację albo wyszedłeś z porządanego stanu w którym byłeś. Mówienie na głos lub nadmierny ruch może być powodem. Przynajmniej dla mnie. Skupienie to rzeczy wymagająca praktyki, ale słyszałem wiele dobrego o bananach i napoju energetycznym Neuro Sonic. Jeśli zupełnie nie możesz się skupić wyobraź sobie miejsce z wieloma różnymi obiektami i pozwól swojej uwadze przenosić się z jednego na drugi. Nadal się skupiasz na rzeczach w tej samej lokacji którą chcesz zobaczyć, więc to powinno działać.

Przykładowy sposób na scenę na plaży.

Jeśli nie lubisz plaży zastąp ja jakimkolwiek miejscem w którym czujesz się szczęśliwy. Może to być twój wonderland, jako że zwykle jest to miejsce które się lubi. Również czytanie tego przykładu może sprawić że coś zobaczysz.
(Zmieniaj kolejność jak tylko chcesz.)
Nie skupiaj się za bardzo na sprawianiu by rzeczy się pojawiały ponieważ wtedy się nie pojawią. Nawet jeśli nie zobaczyłeś nic, kontynuuj. W pewnym momencie prawdopodobnie ci się uda. Jeśli coś się pojawia nie skupiaj się na tym, ani nie ekscytuj tym nadmiernie, “Coś się dzieje!” albowiem wtedy to zniknie i ponownie będziesz widział jedynie swoje powieki.

Wzrok

Zacznij od nieba, które jest czyste i głębokiego lazuru wysoko nad tobą, jaśniejszego nad horyzontem. Słońce już połowicznie zaszło i znajduje się po twojej prawej. Pozwól swojej uwadze przejść niżej i zobacz wodę oceanu, lekko falującą. teraz zobacz bogaty, ciepłozłoty piasek bardziej brązowy tam gdzie styka się z wodą. Zobacz odciski w piasku w miejscach gdzie chodzili ludzie. Zauważ jak kilka drobinek piasku błyszczy w świetle słońca. Wyceluje swój palec w słońce i spraw by podążało w miejsce na niebie które wskazujesz. Zobacz efekty światła i cienie, nawet na odciskach w piasku. Spójrz także w dół aby zobaczyć swoje własne ciało; to pomaga umieścić siebie w scenie i ustabilizować się zamiast swobodnego widoku.

Zapach

Ten unikatowy słony zapach na plaży.. lub ten okropny smród, jeśli wolisz.

Dźwięk

Usłysz każdą falę rozbijającą się na brzegu, a następnie wycofującą z powrotem do morza. Jeśli mocno wieje usłysz to jak wiatr wlatuje do twoich uszu. Dodaj do tego szum morza i dźwięki morskich ptaków jeśli chcesz.

Dotyk

Poczuj delikatny piasek pod swoimi stopami i czuj jak się porusza pod twoimi stopami gdy chodzisz, swoje stopy delikatnie zagłębiające się w nim. Schyl się i podnieś trochę piasku. Poczuj to jak nagrzany jest od słońca, poczuj drobny pył i trafiający się co jakiś czas bardzo mały kamyczek. Wyobraź sobie to jak przesypuje się między twoimi palcami zostawiając drobną warstwę piasku na twojej skórze. Strzepnij ją, czując jak piasek spada z twojej skóry. Wejdź do wody czując to jak chłodny jest mokry piasek, twardniejący pod twoimi stopami. Zanurz się lekko w wodzie i poczuj jak zimna woda przepływa wokół ciebie. Zwróć uwagę na fale zmywające piasek z twoich nóg gdy powraca fala. Schyl się i podnieś trochę rozmoczonego piasku. Zwróć uwagę na to jak ciężki wydaje się przez moment zanim odpłynie z niego woda.

Temperatura

Wyobraź sobie że nie ma wiele wiatru. Wyobraź sobie gorące światło słońca padające na twoją skórę. Następnie poczuj chłodną bryzę znad morza na swoim ciele, szczególnie na nagiej skórze. Bryza redukuje ciepło słońca, ale nie całkowicie. Jeśli nosisz luźne ubrania czuj to jak powiewają na wietrze.


Tłumacz: re4der
Oryginał: [Visualization] Can’t see a dang thing?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *